Eén van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland

Als kleine zelfstandige bekleed ik alle functies binnen mijn bedrijf. Ik ben eigenaar, sales executive én koffiejuffrouw in één. Ik heb geen receptioniste, wat er feitelijk op neerkomt dat ik alle post zelf open maak, zelf de deur open doe en zelf alle telefoontjes beantwoord.

 

Ik ben al maanden alert op zogenaamde spookfacturen, zeker rond Halloween. Wel vraag ik me af of het, wanneer ik een bedrijf zou runnen wat witte lakens verkoopt, nog steeds een spookfactuur zou zijn. Maar dat terzijde. Toch merk ik steeds vaker dat het lastig wordt om de oplichters te doorzien.

 

Soms is het heel duidelijk, omdat ik bijvoorbeeld nooit een pakketje zou bestellen bij HotandWetYoungPussy.com. Of tenminste, niet met mijn zakelijke bankpas. Maar er zijn momenten dat ik minder op mijn hoede ben. Facturen die er uit zien alsof de Kamer van Koophandel ze verstuurd heeft, maar waar net het logo een beetje aangepast is, bijvoorbeeld, zoals bij De Hamer van Joopwandel.

 

Telefonisch heb ik inmiddels door hoe het werkt. Zo werd ik laatst gebeld door bedrijvenpagina.nl
Dat gesprek verliep ongeveer zo. Doe er uw voordeel mee, ze gaan ook u ongetwijfeld bellen.

 

“Goedemorgen, bedrijvenpagina.nl. Spreek ik met de heer van Meurs?”

- “Dat klopt.”

“Mooi! Uw bedrijf staat vermeld op bedrijvenpagina.nl, één van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland, en nu staat uw bedrijf op onze website vermeld in de categorie podiumkunsten…”

- “Hmm ja?”

“Dat is nogal een brede business omschrijving, vindt u niet? Hoe target u uw klanten als de core van uw bedrijf zo breed uitwaaiert? Wellicht kunnen we die samen iets specifieker maken?”

- “Sorry, waar gaat dit precies over?”

“Bedrijvenpagina.nl, één van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland!”

- “Oké, maar ik hoef helemaal niet op bedrijvenpagina.nl genoemd te worden.”

“Maar wij zijn één van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland!”

- “Prima, maar ik wil het niet. Ik heb daar niet om gevraagd.”

“Het is gratis…”

- “Ik wil het niet.”

“Meneer, denkt u eens aan uw zichtbaarheid, reken maar dat u opvalt op bedrijvenpagina.nl. Het is één van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland!”

- “Dat zal best, maar ik wil het niet, ik begrijp dat ik er al op sta?”

“In de categorie podiumkunsten.”

- “Haal maar weg.”

“Meneer, bedrijvenpagina.nl is één…”

- “…van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland, zover was ik al. Haal maar weg.”

“Dat gaat helaas niet zo makkelijk, alle raderen draaien al meneer. Er zijn al dingen in gang gezet, ik kan van hieruit hooguit dingen aanpassen.”

- “Goed, luister, ik wil het niet! Het kan gratis zijn, het kan mijn zichtbaarheid vergroten, maar ik wil het niet. Ik weet dat u er niet om gevraagd heeft, maar zal ik een slagroomtaart in uw gezicht gooien?”

“Pardon?”

- “Ik doe het gratis. Denk eens aan uw zichtbaarheid, reken maar dat u opvalt.”

“Meneer, dit slaat nergens op.”

- “Sorry, er zijn al dingen in gang gezet, ik klik net op bestellen, ik kan van hieruit hooguit het formaat aanpassen. Houdt u van aardbeien?”

 

< bedrijvenpagina.nl, één van de populairste Bedrijvengidsen van Nederland, hangt op >

 

Rene van Meurs

http://fb.com/renevanm